جمعه, آوریل 26, 2024

جدید ترین مدل مو 2022

انواع مدل مو بر اساس فرم صورت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری زیبایی، مو است. علاوه بر موهای سالم، مدل مویی که انتخاب می‌کنیم هم در زیبایی ما نقش به سزایی دارد.

اگر قصد عوض کردن مدل موهایتان را دارید اولین نکته ای که باید برای انتخاب مدل مو به آن توجه داشته باشید، فرم صورتتان است.

مدل مو
مدل مو

مدل کوتاهی مو برای صورت مستطیلی شکل

افرادی که صورت مستطیلی شکل دارند باید موهای‌شان را به گونه‌ای کوتاه کنند که از تیزی گوشه‌های فک و پیشانی خود کم کنند بدون این که صورت را کشیده‌تر نشان دهند.
به عنوان مثال برش‌های مو روی استخوان زیر گونه می‌تواند تیزی گوشه‌های صورت را پنهان کند. باید توجه داشته باشید که از مدل‌های بلند مو برای جلوی صورت هم اجتناب کنید، فقط با لایه لایه کردن موها در گوشه صورت، تیزی فرم چهره را بگیرید.
اگر هم دوست دارید موهای گوشه صورتتان را بلند کنید می‌توانید آن را فر کنید که هم صورت شما کشیده تر نشان داده نشود و هم تیزی گوشه‌های صورت گرفته شود.

مدل کوتاهی مو برای صورت بیضی شکل

اگر فرم صورت بیضی دارید، باید بدانید که خیلی خوش شانس هستید زیرا می‌توانید از انواع مدل برای این نوع فرم صورت استفاده کنید.
برای خانم‌هایی که صورتشان بیضی شکل است و دوست دارند موهای کوتاه داشته باشند، مدل باب کوتاه پیشنهاد خوبی است، زیرا از کشیدگی صورتشان هم کم می‌کند.
خانم‌هایی هم که دوست دارند موهای بلندی داشته باشند، می‌توانند مدل لیر یا لایه‌ای کوتاه به موهایشان بدهند تا کشیدگی صورتشان را کمتر نشان دهد.

مدل کوتاهی مو برای صورت مربعی شکل

یک چهره مربع شکل دارای خط پیشانی و فک عریض‌تر همراه گونه‌های پهن‌تر است.
بنابراین باید مدل مو یی را انتخاب کنید که از پهنای صورت کم شود تا مربعی و تیزبودن آن در گوشه‌ها نمایان نباشد. لایه‌های بلند مو در جلوی صورت می‌توانند به پنهان کردن زوایای تیز صورت کم کنند.
مدل باب لیر می‌تواند گزینه مناسبی برای موهای شما باشد. لایه‌های مو در کنار صورتتان می‌تواند توجه را از فک به گونه‌های شما جلب کند.

مدل کوتاهی مو برای صورت قلبی شکل

اگر صورت قلبی داشته باشید، ساختار صورت شما دارای پیشانی و گونه‌های پهن با یک فک و چانه باریک خواهد بود. بنابراین باید مدل مویی انتخاب کنید که برش‌های مو باعث کاهش عرض پیشانی و ابروها و افزایش عرض نیمه پایینی صورت شما شود.
به عنوان مثال کوتاهی مو مدل لیر بسیار برای شما مناسب است تا اطراف صورت و پیشانی شما را بپوشاند، همچنین می‌توانید این لایه‌ها را تا امتداد گوش ادامه دهید به گونه ای که استخوان فک شما بیرون باشد و حالت صورت شما متعادل شود.

مدل کوتاهی مو برای صورت لوزی شکل

صورت‌های لوزی شکل دارای پیشانی و خط فک باریک با گونه‌های پهن هستند به نوعی که خط استخوان گونه‌ها پهن‌ترین قسمت از صورت است.
برای ظریف‌تر و متعادل کردن صورت باید مدل مو مناسبی انتخاب کنید که گونه‌های صورت شما را بپوشاند.
برای این کار باید با برش‌های لایه‌ای بلند و متوسط در جلوی صورت، قسمت‌های کناری پهن صورت را باریک‌تر نشان دهید. از طرفی اگر می‌خواهد فک خود که ظاهر تیزی دارد را کم‌تر در دید نشان دهید، می‌توانید از مدل باب لیر استفاده کنید که هم اطراف صورت را بپوشاند و هم چانه را پهن‌تر نشان دهد.

مدل کوتاهی مو برای صورت گرد

فرم صورت گرد به طور معمول دارای طول و عرض مشابه و همچنین گونه‌های برجسته و گرد است. بنابراین، بهترین مدل برای این فرم صورت، مدل مو لایه‌ای یا لیر بلند است، علاوه بر آن اگر می‌خواهید موهای کوتاه داشته باشید می‌توانید از مدل پیکسی بلند هم استفاده کنید که فرم خاصی به صورتتان بدهد.

 مدل کوتاهی مو برای صورت مثلثی شکل

در صورت مثلثی خط چانه و قسمت پایینی صورت پهن‌تر از قسمت پیشانی صورت است. بنابراین باید مدل مویی را انتخاب کنند که این عدم تعادل در چهره را جبران کند.
شما باید از مدل‌های مثل باب که توجه را به چانه‌ها جلب می‌کند پرهیز کنید در عوض می‌توانید از مدل پیکسی با چتری استفاده کنید که توجه را به چشم‌ها و قسمت بالای صورت بیشتر می‌کند.

نقد و بررسی

چقدر این مطلب مفید بود؟

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

جدید ترین مدل مو 2022 انواع مدل مو بر اساس فرم صورت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری زیبایی، مو است. علاوه بر موهای سالم، مدل مویی که انتخاب می‌کنیم هم در زیبایی ما نقش به سزایی دارد. اگر قصد عوض کردن مدل موهایتان را دارید اولین نکته ای که باید برای...