شنبه, آوریل 20, 2024

چرا استفاده از تونر پوست اینقدر مهمه؟

تونر یک مایع پاک کننده با جذب سریع است. تونر در درجه اول به عنوان یک محصول متعادل کننده سطح pH پوست شناخته می‌شود که به درمان مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه یا خشکی کمک کرده، آلودگی، مواد زائد و چربی اضافی را از بین می‌برد، می تواند پوست را آبرسانی و درمان کند و همچنین لایه بردار یا مرطوب کننده باشد.

تونر آخرین مرحله پاکسازی پس از شستشو پوست است که پوست شما را برای سایر محصولات پوستی مثل سرم و انواع کرم‌ها آماده و اثرگذاری آن‌ها را تقویت می‌کند همچنین نباید باعث تحریک یا تشدید مشکلات پوستی شود.

انواع تونرها و ویژگی‌های شگفت انگیزشان

لایه بردار

برای پوست های چرب، مختلط، مستعد آکنه و لک فوق العاده هستند، با مواد فعال مانند AHAs/BHAs/PHAs، نیاسینامید، ویتامین C، موسین حلزون و اسید هیالورونیک به کاهش لکه‌ها، آکنه، بهبود بافت و روشن و یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کنند. به دلیل داشتن لایه بردارهای شیمیایی، بهتر است شب از آن‌ها استفاده کنید.

آبرسان

حاوی مواد مغذی پوست و دارای ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان‌های مختلف، پانتنول، اسیدهای آمینه، گلیسیرین هستند که در آبرسانی، تقویت بافت پوستی، رطوبت رسانی و حفظ رطوبت طبیعی پوست نقش مهمی دارند. البته بعضی از آن‌ها حاوی مقدار کمی لایه‌بردارهای شیمیایی ملایم مانند AHA یا PHA هستند که به حفظ ظاهر صاف و درخشان پوست کمک می‌کنند.

متعادل کننده PH پوست

تونرهای متعادل کننده PH پوست نوعی درمان کننده مشکلات پوستی هستند که برای افرادی با پوست‌های حساس یا کسانی که در مناطقی با کیفیت هوای نامناسب زندگی می‌کنند عالی هستند. معمولاً با جو دوسر، آنتی اکسیدان‌ها، گلاب، اسیدهای آمینه و پانتنول ساخته می‌شوند. تقریبا تمام تونرها خاصیت متعادل کنندگی را دارند.

پوست چرب و مستعد آکنه

برای پوست‌های چرب یا مستعد لک یک درمان کننده فوق العاده هستند، تولید چربی اضافه پوست را کاهش می‌دهند، آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست را از بین می‌برند، با رفع لایه‌های قدیمی و مرده پوست به بازسازی سلول‌های جدید و بهبود ظاهر پوست کمک شایانی می‌کنند.

مثلا اگر پوست مستعد آکنه دارید، تونری انتخاب کنید که حاوی، اسید سالیسیلیک برای لایه برداری و رفع آلودگی‌ها، نیاسینامید برای کنترل چربی پوست، شفافی و یکدست کردن سطح پوست و BHA برای درمان عمقی پوست باشد.

پوست خشک و کم آب

می‌توانند برای هر نوع پوستی عالی باشند، به خصوص آن‌هایی که خشک یا کم آب هستند. این نوع تونرها علاوه بر آبرسانی، رطوبت طبیعی پوست را در بافت‌های پوستی نگه می‌دارند و مانع از دفع آن می‌شود.

اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید تونر حاوی لایه‌بردارهای ملایم مانند ماندلیک یا اسید لاکتیک را انتخاب کنید که بافت خشک را از بین می‌برد و با ترکیبات آبرسان خود از التهاب پوستی جلوگیری می‌کند.

پوست های حساس

اگر پوست شما حساس است و به راحتی واکنش نشان می‌دهد، بهترین انتخاب تونر هایی است که دارای حداقل مواد تحریک کننده باشند. تونرهایی مملو از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه که خاصیت آبرسانی قوی در بافت‌های پوست را دارند و حاوی گلیسیرین، جو دو سر، پانتنول، اسیدهای آمینه و گلاب هستند.

برای جلوگیری از بروز هرگونه حساسیت، حتما قبل از استفاده، کمی از آن‌را روی قسمتی از پوست تست کنید.

پوست مختلط یا نرمال

پوست‌های مختلط یا معمولی تقریبا می‌توانند از هر محصولی استفاده کنند.
پوست‌های معمولی، در تمامی نواحی متعادل هستند و پوست‌های مختلط در بعضی نواحی خشک و در نواحی دیگر چرب هستند.

پوست‌های مختلط و معمولی نیز، می‌توانند مستعد لک یا کم آبی باشند. بنابراین، یک روز ممکن است به یک تونر لایه بردار و روز دیگر به یک تونر آبرسان احتیاج داشته باشید.

می‌توانید 1 تا 2 بار در هفته از تونر لایه بردار و باقی روزها از یک محصول معمولی یا آبرسان استفاده کنید و بر حسب نیازی پوستی خود از سایر محصولات دلخواه کمک بگیرید.

تونر
تونر

زمان طلایی استفاده از تونر پوست

روزانه

اگر تونرهای شما آبرسان، التیام بخش یا متعادل کننده pH هستند، می‌توانید روزانه از آن‌ها استفاده کنید. این تونرها برای استفاده روزانه یا حتی دو بار در روز کاملا مناسب اند. آن‌ها معمولا آبرسان، تسکین دهنده، مغذی و تقویت کننده هستند.

می‌توانید بعد از پاکسازی و شستشو صورت، قبل از سرم‌ها، انواع کرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات پوستی استفاده کنید.

شبانه

یک محصول عالی در شب برای از بین بردن آلودگی‌های جمع شده روی پوست از فعالیت‌های روزانه، یا حتی آماده کردن پوست برای ماسک صورت باشند. اگر یک تونر لایه بردار دارید که حاوی مواد فعال لایه بردارهای شیمیایی است، آن را فقط در شب استفاده کنید.

لایه‌بردارهای شیمیایی می‌توانند حساسیت شما را نسبت به نور خورشید افزایش دهند. استفاده از این تونرها در صبح منجر به تحریک، قرمزی، سوزش، آسیب ناشی از نور خورشید یا لک شود.

در صورت استفاده از لایه بردارها حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از لایه برداری بیش از حد جلوگیری کنید.

قبلاز خرید حتما از یک متخصص مشاوره بگیرید و از محصول مناسب و سازگاز با پوستتان استفاده کنید.

منبع:

beautygab

نقد و بررسی

چقدر این مطلب مفید بود؟

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

چرا استفاده از تونر پوست اینقدر مهمه؟ تونر یک مایع پاک کننده با جذب سریع است. تونر در درجه اول به عنوان یک محصول متعادل کننده سطح pH پوست شناخته می‌شود که به درمان مشکلات پوستی مختلف مانند آکنه یا خشکی کمک کرده، آلودگی، مواد زائد و چربی اضافی را از...