جمعه, مارس 29, 2024

راهنمای خرید بهترین کرم آرایشی بر اساس نوع و رنگ پوست

هنگام خرید کرم آرایشی، انتخاب محصولی که با رنگ و بافت پوست شما همخوانی داشته باشد یکی از سخت ترین مراحل است. قبل از خرید باید انواع کرم‌های موجود در بازار و اصول خرید کرم آرایشی را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
در ادامه شما را با انواع کرم آرایشی های موجود و نحوه خرید کرم پودر مناسب آشنا میکنیم.

نوع پوست خود را بشناسید

مهم‌ترین مرحله، شناخت نیازها و نوع پوست است. اگر پوست خود را به خوبی درک کنید به شما در انتخاب مناسب‌ترین کرم آرایشی کمک می‌کند. انواع پوست شامل موارد زیر می‌شود:

  • پوست معمولی
  • پوست چرب
  • پوست خشک
  • پوست مختلط
  • پوست حساس

پوست معمولی

اگر پوست معمولی دارید، بسیار خوش شانس هستید زیرا بهترین پوست در بین انواع پوست است. پوست معمولی، پوست سالمی است که دارای چربی، آب متعادل و عاری از آکنه باشد.

افرادی که پوست معمولی دارند می‌توانند از هر نوع کرم آرایشی استفاده کنند. برای مثال در فصول سرد سال می‌توانند از کرم روغنی با پوشش بالا برای محافظت از پوست در برابر سرما استفاده کنند و در تابستان، می‌توانند کرم پودرهای سبکتر، بر پایه آب را برای حفظ رطوبت پوست خود انتخاب کنند.

پوست چرب

برای اینکه بفهمید پوست چرب دارید یا نه کافیست پس از حمام و خشک شدن ببینید آیا پوست شما زود چرب و براق می‌شود یا خیر، همچنین پوست چرب معمولا دارای منافذ باز و آکنه است.
اگر پوست چرب دارید هنگام خرید کرم باید به کلمه (بدون چربی) یا (مات) توجه کنید. می‌توانید از کرم‌های مایع یا جامد بر پایه آب که دارای پودرهای جذب روغن هستند و مانع براق شدن پوست می‌شوند استفاده کنید.

پوست خشک

بعد از حمام و خشک شدن کامل پوست اگر احساس سوزش، کشیدگی و پوسته پوسته شدن داشتید با ظاهری کدرو بدون براقی، پوست شما خشک است.

کرم آرایشی های مناسب برای پوست‌های خشک، کرم‌های مایع بر پایه روغن با خاصیت مرطوب کنندگی هستند که رطوبت کافی را به پوست می‌رسانند و نقص‌های پوست خشک را جبران می‌کنند در عین حال پوست را شاداب‌تر و براق‌تر نشان می‌دهند.

پوست مختلط

اگر قسمتی از پوست شما خشک و کدر و قسمتی چرب و براق است شما پوست مختلط دارید. از کرم‌های نرم کننده یا دارای روغن، برای جلوگیری از آکنه دوری کنید. سعی کنید محصولی انتخاب کنید که تمام ویژگی هارا به صورت متعادل وسبک داشته باشد.

پوست حساس

اگر با پوست مستعد آکنه و حساس دست و پنجه نرم می‌کنید، از کرم‌هایی که دارای الکل، روغن، عطر و اسانس هستند به شدت اجتناب کنید و از محصولات پوست حساس برای جلوگیری از هرگونه آسیب استفاده کنید.

کرم آرایشی
کرم آرایشی

چگونه رنگ پوست خود را بشناسیم؟

اگر تناژ رنگ پوست خودرا نمی‌شناسید در انتخاب رنگ مناسب کرم آرایشی و یک آرایش بی‌نقص و طبیعی به مشکل می‌خورید.
سه رنگ اصلی وجود دارد: سرد، گرم و خنثی.

برای تشخیص رنگ، اول از همه پوست خود را از هرگونه آرایش و آلودگی بشویید.
سپس به پوست خود نگاه کنید اگر تناژ طلایی دارید پوست شما گرم است و اگر تناژ صورتی و روشن دارید پوست شما سرد است ولی اگر ترکیبی از این دو باشد خنثی هستید.

همچنین می‌توانید به رگ‌های خود نگاه کنید. اگر آنها بیشتر بنفش یا مایل به آبی به نظر می‌رسند، احتمالاً در طیف رنگ سرد قرار خواهید گرفت. اگر رگ‌های شما سبز رنگ به نظر می‌رسند، رنگ پوست شما گرم است.
بعد از شناخت رنگ پوست هنگام خرید کرم حتما به برچسب رنگ سرد یا گرم آن توجه کنید.

تست قبل از خرید داشته باشید

قبل از تست کردن رنگ محصول و آزمایش کردن کیفیت محصولی را خریداری نکنید.
نکته مهم این است که آن را روی دست تست نکنید چون با پوست صورت شما یکسان نیست در عوض از کنار خط فک خود کمک بگیرید. چند رنگ را که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر است، انتخاب کنید و آن‌ها را با کشیدن چند ساده کنار هم ارزیابی کنید.

کرم آرایشی براق یا مات؟

یکی از اصول مهم در انتخاب کرم ظاهر نهایی آن روی پوست شماست. به طور کلی ظاهر نهایی کرم روی پوست به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • مات
  • براق

ظاهر نهایی کرم را باید با توجه به نوع پوست و سلیقه خود انتخاب کنید.

کرم پودر با ظاهر براق

برای داشتن یک ظاهر براق از کرم پودر های چرب یا شاین‌دار استفاده کنید. اما دقت کنید که به جز کرم فقط یک آیتم براق مانند سایه چشم یا رژ لب در آرایش خود داشته باشید وگرنه صورت شما چرب به نظر می‌رسد و این اصلا زیبا نیست.

کرم پودر با پوشش مات

اگر پوست چرب یا مختلط دارید از کرم‌های مات استفاده کنید. این محصولات چربی پوست شما را کاهش می‌دهند و منافذ باز را، بسته نشان می‌دهند. همچنین با این مدل کرم روی صورت خود احساس سنگینی نخواهید کرد.

آرایش
آرایش

در مصرف کرم پودر زیاده روی نکنید

مراقب باشید از کرم پودر زیاد استفاده نکنید زیرا مصرف بیش از حد آن صورت شما را کاملا مصنوعی و غیرطبیعی نشان می‌دهد پس و فقط یک لایه نازک را با ضربات سبک به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید.

منبع:

zomorod.com
stylecraze.com

نقد و بررسی

چقدر این مطلب مفید بود؟

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

راهنمای خرید بهترین کرم آرایشی بر اساس نوع و رنگ پوست هنگام خرید کرم آرایشی، انتخاب محصولی که با رنگ و بافت پوست شما همخوانی داشته باشد یکی از سخت ترین مراحل است. قبل از خرید باید انواع کرم‌های موجود در بازار و اصول خرید کرم آرایشی را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته...