جمعه, مارس 29, 2024

5 راه خانگی و ارزان برای نگهداری از برس‌ آرایشی

استفاده مکرر از اسفنج و برس‌ آرایشی می‌تواند آنها را به مکانی مناسب برای تجمع باکتری و آلودگی تبدیل کند و اگر به شکل مرتب نظافت نشوند مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند. درباره تمیز کردن این وسایل آرایشی اما راه‌کارهای بسیار ساده و کاربردی وجود دارد و البته یک قانون مهم.

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین باری که ابر و برس‌ آرایشی خود را تمیز کردید کی بود؟ استفاده روزانه و مکرر از این برس‌ها باعث می‌شود موادی مانند عرق، روغن و باکتری‌ها به همراه باقی مانده آرایش، درون موهای برس شما بنشینند و باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند جوش شوند.

کارشناسان می‌گویند برس‌هایی که برای آرایش صورت استفاده می‌شود و با آنها کرم‌های برنزه کننده، کرم‌های زیرسازی و کانسیلرها را روی پوست پخش می‌کنید، باید حداقل هفته‌ای یکبار تمیز شوند. اما چه ماده‌ای برای شست و شوی این وسایل مناسب است؟

ممکن است در بازار پاک کننده یا صابون فانتزی مخصوص این کار را پیدا کنید اما می‌توانید برس‌ آرایشی خود را با استفاده از برخی از وسایل معمولی که احتمالا در کابیت‌های خانه خود دارید تمیز کنید.

برس‌ آرایشی
برس‌ آرایشی

ترکیب سرکه و لیمو

به عنوان یک محلول پاک کننده طبیعی، ترکیب سرکه و لیمو، ترکیبی عالی برای تمیز کردن برس‌ آرایشی شماست. (البته باید بگویم این ترکیب جادویی برای تمیز کردن خیلی چیزها عالی است!) دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک فنجان آب داغ مخلوط کنید، برس‌های خود را آغشته کنید، بچرخانید و با آب ولرم بشویید. برای خنثی کردن بوی سرکه، به برس‌های خود رایحه لیمو بدهید و آنها را به آرامی روی لیمو بمالید.

شما به اندازه کافی به صابون ظرف آشپزخانه خود اعتماد دارید تا کثیفی را از روی ظروف آشپزخانه پاک کنید، بنابراین استفاده از آن به عنوان پاک کننده برس آرایشی نیاز به فکر کردن ندارد! به سادگی برس‌های خود را زیر آب گرم خیس کنید، کمی صابون ظرفشویی به آن اضافه کنید و با ماساژ دادن آنها روی یک اسفنج تمیز، آلودگی‌های آن را پاک کنید. در نهایت اجازه دهید برس‌ها در هوا خشک شوند.

قانون: آب را فقط روی موهای برس بریزید و کل برس را زیر آب نگذارید زیرا می‌تواند باعث شل شدن دسته و یا ریختن موهای برس شما بشود.

شامپو بچه

این شوینده نه تنها برای نوزاد، بلکه برای هر کاربرد ظریف و حساسی یک گزینه است. به سادگی برس خود را با آب ولرم خیس کنید، کمی از شامپو بچه را اضافه کنید و آن را با حرکات دایره‌ای در سینک خود بمالید تا از شر هر گونه آلودگی خلاص شوید. برس را با آب بشویید و این کار را تکرار کنید تا زمانی که برس‌ آرایشی شما شفاف و تمیز شوند.

روغن زیتون

پیشنهاد استفاده از روغن شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نه تنها به عنوان یک پاک کننده طبیعی برس آرایش، بلکه به عنوان یک حالت دهنده نیز مفید است. برس را در یک کاسه کوچک روغن زیتون فرو کنید (توجه داشته باشید: اشکالی ندارد که کل سر برس برس داخل آن برود زیرا شل نمی‌شود) و آن را روی یک اسفنج ماساژ دهید یا با انگشتان خود زیر یک شیر موهای برس را ماسا‍ژ دهید. برای تمیز کردن عمیق‌تر، روغن زیتون و شامپو را با هم مخلوط کنید تا یک معجون پاک کننده ایجاد کنید.

سرکه سیب

این نوع از سرکه را می‌توان برای چیزهای مختلفی استفاده کرد، از سس سالاد گرفته تا تونر صورت. پس جای تعجب نیست اگر از این وسیله خانگی برای تمیز کردن برس‌های آرایش نیز استفاده کنید. یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چای‌خوری سرکه ترکیب کنید و همان طور که در اولین دستور نظافت آمد عمل کنید.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها