جمعه, آوریل 26, 2024

رشد و تقویت ابرو با 5 راهکار ساده

رشد مجدد و تقویت ابرو اصلا سخت نیست فقط باید تکنیک‌های آن را بدانید. ابروها یکی از برجسته‌ترین قسمت‌های صورت هستند که هر چه ضخیم‌تر باشند، چشم‌های شما را بیشتر نشان می‌دهند.
ابروهای پرپشت با هر نوع آرایشی ست می‌شود و این روزها بیشتر طرفدار دارند با این حال برخی از ما ابروهای کم پشتی داریم و همیشه به دنبال راه حل‌هایی برای پرپشت‌تر کردن آن‌ها هستیم. در ادامه چند نکته جادویی برای تقویت ابرو های شما پیشنهاد خواهیم داد.

1. جادوی روغن درمانی

انتخاب یک روغن مناسب و استفاده از آن به صورت روزانه روی ابروهای کم پشت شما، به رشد و تقویت ابرو کمک خواهد کرد که یکی از روش‌های قدیمی بسیار موثر در پر پشت شدن ابروهاست. این روغن‌ها با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی منجر به تقویت عمقی ریشه ابروها و کاهش شکستگی و ریزش تار مو می‌شوند.

روغن درمانی
روغن درمانی

چند نمونه از روغن‌های موثر:

روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان و ویتامین است که تغذیه مواد مورد نیاز فولیکول‌های مو کمک می‌کند. ماساژ روزانه این روغن روی ابروها به رشد مجدد مو، تقویت ابرو و ضخیم شدن تارهای آن کمک خواهد کرد.

چند قطره روغن کرچک را با نوک انگشتان خود روی ابرو و نزدیک به ریشه‌ها ماساژ دهید.
پس از 30 دقیقه با آب گرم به آرامی شستشو دهید.

قبل از استفاده تست حساسیت را فراموش نکنید.

روغن نارگیل

اسیدهای چرب روغن نارگیل با تقویت پروتئین‌های طبیعی موجود در تار مو موجب کاهش خشکی و شکستگی موها می‌شوند.
اسید لوریک موجود در آن به عنوان یک عامل ضد میکروب عمل کرده و از عفونت فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند. ماساژ ابرو با روغن نارگیل و وجود سایر مواد مغذی مانند ویتامین E و آهن در روغن نارگیل به بهبود گردش خون در پوست و تقویت ابرو های سالم و پرپشتی ابروهای کم حجم کمک می‌کند.

استفاده روزانه یا چندبار در هفته بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.

ابروهای خود را شب‌ها به مقدار کمی روغن آغشته کنید، سپس به آرامی ماساژ دهید. صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین‌های A و E است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین E تغذیه کننده تارهای مو است و ویتامین A تولید سبوم و روغن طبیعی را تحریک کرده که به رشد و تقویت مو کمک می‌کند.

با استفاده روزی یکبار از این روغن پس از چند هفته اثربخشی آن‌را مشاهده خواهید کرد.

یک قطره روغن زیتون را روی نوک انگشت خود بریزید و روی ابروها ماساژ دهید.
پس از چند ساعت صورت خود را بشویید.

2. از اصلاح و موچینی دائم ابروها دست بردارید

با اینکه همه ما تمایل شدید به اصلاح، داشتن ابروهایی مرتب و بدون موهای اضافه اطراف آن داریم، اما باید چیدن بیش از حد موهای ابرو خود را متوقف کنیم چرا که به ریشه‌های تار مو خود آسیب جدی می‌زنیم. همین کار باعث سستی و ریزش سایر تارهای مو سالم می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از وجود یک تار مو اضافه خارج از قالب ابرو خود بیزارید حداقل اصلاح در خانه را کنار بگذارید و ابروهای خود را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید.
اصلاح نادرست یک عامل برای کاهش سرعت رشد موهاست.

3. برس ابرو را فراموش نکنید

برس زدن ابروها باعث بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو می‌شود که در روند رشد مو تاثیر مفیدی دارد. برس کشیدن ابرو هنگام روغن درمانی، باعث تقویت فواید روغن و تاثیرگذاری عمقی‌تر آن می‌شود.

اما باید در جهت رشد مو و به آرامی برس را روی تارهای مو بکشید، بدون هیچ فشار اضافه ای. هر رفتار خشن و تندی به ریشه موها آسیب بیشتری وارد می‌کند.

برس ابرو
برس ابرو

4. آب پیاز

آب پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین C است که برای رشد مو بسیار مفید است. مواد موجود در آب پیاز به رشد سریع‌تر و متراکم‌تر موهای ابرو کمک می‌کنند. گوگرد تقویت کننده فولیکول‌های مو و تولید کننده کلاژن مورد نیاز برای رشد ابروست.

مصرف روزانه آب پیاز به افزایش سرعت رشد مو، کنترل و کاهش ریزش مو و تقویت ریشه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

پیاز را در مخلوط کن خورد کنید.
مواد را از صافی عبور دهید و برای رفع بوی تند آب پیاز از چند قطره آب لیمو استفاده کنید.
محلول را روی ساقه‌های مو خود ماساژ دهید و پس از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید.

5. آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئنین است که به رشد مو کمک می‌کند. این ترکیب شیمیایی شبیه به کراتین است که با مواد مغذی خود، خاصیت ارتجاعی بیشتری به مو می‌بخشد و از خشکی و شکستن آن جلوگیری می‌کند. ژل آلوئه ورا به سرعت جذب می‌شود، چربی بیش از حد را از بین می‌برد و منافذ فولیکولی را باز می‌کند، در نتیجه رشد موهای ابرو را دو چندان می‌کند.

ژل آلوئه ورا را از داخل برگ‌های آن خارج کرده و روی ابروهای خود ماساژ دهید تا جذب شود. می‌توانید روزانه چندبار برای داشتن ابروهایی حجیم‌تر از آن استفاده کنید.

تقویت ابرو
تقویت ابرو

نکاتی برای تقویت ابرو

  • غذاهای سالم و غنی از بیوتین بخورید. بیوتین ویتامینی است که به رشد مو کمک می‌کند.
    برای درمان ریزش مو باید تخم مرغ، آووکادو، ماهی قزل آلا و بادام زمینی بخورید.
  • از سرم تقویتی ابرو استفاده کنید. سرم ابرو محصولی است که برای تحریک رشد فولیکول‌های مو ساخته شده است.
  • از آرایش‌های سنگین و بیش از حد ابرو خودداری کنید. ترکیبات لوازم آرایش رشد ابروهای شما را کند می‌کند.
  • ابروهای خود را مرتب ماساژ دهید. ماساژ درمانی باعث بهبود گردش خون در اطراف ناحیه ابرو و جذب بیشتر مواد مغذی می‌شود.
  • آب بنوشید. نوشیدن روزانه حداقل 8-10 لیوان آب به حذف سموم بدن شما از طریق ادرار کمک می‌کند که برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. همچنین رشد و تقویت مو را بهبود می‌بخشد.
  • برای بهبود رشد مو از غذاهای غنی از ویتامین‌های B و D استفاده کنید. این ویتامین‌ها به شما کمک می‌کنند تا مژه‌ها و ابروهایی قوی داشته باشید که توانایی مقابله با اثرات مضر محصولات شیمیایی مانند ریمل و خط چشم را داشته باشند.

منبع:
ipsy.com
food.ndtv.com

نقد و بررسی

چقدر این مطلب مفید بود؟

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

رشد و تقویت ابرو با 5 راهکار ساده رشد مجدد و تقویت ابرو اصلا سخت نیست فقط باید تکنیک‌های آن را بدانید. ابروها یکی از برجسته‌ترین قسمت‌های صورت هستند که هر چه ضخیم‌تر باشند، چشم‌های شما را بیشتر نشان می‌دهند. ابروهای پرپشت با هر نوع آرایشی ست می‌شود و این روزها بیشتر...