شنبه, آوریل 27, 2024

چطوری بهترین ضد آفتاب رو انتخاب کنیم؟

کرم ضدآفتاب در برابر چه چیزهایی از پوست محافظت می‌کند؟
هنگام خرید ضدآفتاب مهم‌ترین فاکتورهای شما چیست؟
تا چه میزان درمورد ضد آفتاب خود می‌دانید؟
به چه علت استفاده از ضدآفتاب تا این اندازه اهمیت دارد؟
چقدر باید از این محصولات استفاده کرد؟

اگر پاسخ سوال‌هایتان را نمی‌دانید با ما همراه باشید تا در خرید یک ضدآفتاب خوب به شما کمک کنیم.

نقش ضد آفتاب چیست؟

اشعه‌های مضر خورشیدی نیز مانند و UVA و UVB آسیب‌های جدی ای به پوست وارد می‌کنند. امواج UVA رابطه مستقیم با پیری پوست دارد و دلیل عمده چین و چروک پوست است. امواج UVB موجود در اشعه‌های خورشید دلیل آفتاب سوختگی و همینطور ایجاد نوعی سرطان پوست می‌شود.

کرم‌های ضدآفتاب نقش مهمی در جلوگیری از جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید و سلامت و شادابی پوست دارند.اهمیت استفاده از ضدآفتاب حتی در روزهای ابری نیز بسیار بالاست.

نوع پوست خود را در بشناسید

ضد آفتاب‌ها برای انواع پوست مانند پوست خشک، چرب یا حساس تولید می‌شوند.
پس شناخت نوع پوست به انتخاب یک ضدآفتاب خوب و کاربردی کمک شایانی خواهد کرد.

مایکل شاپیرو، متخصص پوست و جراح سرطان پوست می‌گوید: افراد دارای پوست خشک باید در کرم ضد آفتاب خود به دنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن‌ها، سیلیکون‌ها (مانند دایمتیکون) و آلوئه ورا باشند.

افرادی که روزاسه دارند یا مستعد آلرژی هستند باید از کرم‌های ضد آفتاب حاوی الکل جدا خودداری کنند.

برای پوست‌های حساس، ضدآفتاب‌های دارای مواد معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، ضد حساسیت و بدون عطر بهترین گزینه هستند.

اما برای بیماران مبتلا به آکنه یا پوست چرب، محصولاتی با بافت ژلی که حاوی الکل و موادی مانند سیلیس یا ایزودکان هستند جهت کاهش آکنه مناسب ‌ترند.

به خواص و ویژگی های آن توجه کنید

از ضدآفتاب هایی با طیف گسترده که خاصیت ضد لک و روشن کنندگی، ضد چروک و آبرسان، ضد آب، غنی از ویتامین‌های مینرال و مواد معدنی، مناسب با نوع پوست و SPF مناسب داشته باشند استفاده کنید.

با SPF 30 شروع کنید و تا 50 بروید

آکادمی پوست آمریکا حداقل SPF 30 را توصیه می‌کند که از 97٪ از اشعه‌های UVB خورشید محافظت می کند.

SPF های بالاتر برای پوست روشن یا کسانی که به راحتی می‌سوزند بهتر است، اما اصرار نکنید که SPF خود را بیشتر کنید. طبق گفته آکادمی “هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌توانددر برابر 100 درصد اشعه‌های خورشید محافظت کند.”

ضد آفتاب‌هایی با spf بین 30 الی 50، بهترین گزینه برای انتخاب هستند.
استفاده از ضدآفتاب هایی با spf بالاتر از 60، نه تنها از شما محافظت نمی‌کنند بلکه آسیب زاهم هستند.

استفاده از ضدآفتاب هایی با spf بالای 50، برای افراد دارای بیماری های خاص پوستی که تحت درمان پزشک هستند و یا روزهای بسیار گرم تابستانی مناسب است.

اس پی اف
ضد آفتاب

یک محصول ضد آب انتخاب کنید

یک ضد آفتاب خوب، مقاوم در برابر آب یا ضد آب است. این کرم‌های ضد آفتاب هنگام شنا یا عرق کردن برای مدت معینی بین 40 یا 80 دقیقه روی پوست باقی می‌مانند و خاصیت محافظتی خود را از دست نمی‌دهند.

بهترین نوع ضد آفتاب چیست: اسپری، لوسیون، استیک یا ژل؟

زایشنر می‌گوید: ضدآفتاب‌ها در کرم‌ها، لوسیون‌ها، ژل‌ها، اسپری‌ها، استیک‌ها و بسیاری فرمول‌های منحصر به‌ فرد دیگر عرضه می‌شوند. بهترین ضد آفتاب در نهایت همانی است که پوست شما با آن راحت‌تر است و ترجیح می‌دهید از آن استفاده کنید.

ضدآفتاب خودرا تمدید کنید

به یاد داشته باشید خاصیت مفید هر ضد آفتاب در مدت زمان معینی کاهش میابد پس هر دو ساعت یا بلافاصله پس از تعریق شدید یا شنا دوباره ضدآفتاب خود را تمدید کنید.

همچنین باید بیست دقیقه الی نیم ساعت قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

منابع:
icecreamderm
nbcnews

نقد و بررسی

چقدر این مطلب مفید بود؟

دیدگاه خود را ثبت کنید.

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفاً نام خود را وارد کنید

جدیدترین‌ها

جدیدترین‌ها

چطوری بهترین ضد آفتاب رو انتخاب کنیم؟ کرم ضدآفتاب در برابر چه چیزهایی از پوست محافظت می‌کند؟هنگام خرید ضدآفتاب مهم‌ترین فاکتورهای شما چیست؟تا چه میزان درمورد ضد آفتاب خود می‌دانید؟به چه علت استفاده از ضدآفتاب تا این اندازه اهمیت دارد؟چقدر باید از این محصولات استفاده کرد؟ اگر پاسخ سوال‌هایتان را نمی‌دانید با...